poniedziałek, 25 stycznia 2016

Pomysły na drugie śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek, dzięki któremu dostarczamy naszemu organizmowi energii na dobry początek dnia. Aby uniknąć napadów głodu, powinniśmy jadać mniejsze posiłki co mniej więcej 3 godziny. 
Jako health foods freak :-) polecam zdrowe, szybkie i nieskomplikowane posiłki. Oto moje dwie propozycje na drugie śniadanie:

I. Jogurt naturalny z gruszką, amarantusem i płatkami migdałów
JOGURT NATURALNY - to źródło wapnia i białka, korzystnie wpływa na florę bakteryjną przewodu pokarmowego. Polecam jogurty naturalne bez mleka w proszku w składzie
(np. niektóre jogurty Bakoma)

GRUSZKA - jako jedne z nielicznych owoców zawierają jod, który wpływa pozytywnie na funkcjonowanie tarczycy. To także źródło boru (pierwiastka wspomagającego pracę szarych komórek) oraz witamin i minerałów.

AMARANTUS EKSPANDOWANY - nie zawiera glutenu ani cukru; jest źródłem białka, błonnika, nienasyconych kwasów tłuszczowych, antyoksydantów, wapnia (jest go więcej niż w mleku), magnezu
i żelaza.

MIGDAŁY - źródło witaminy B2 i E, błonnika, nienasyconych kwasów tłuszczowych, potasu; obniżają poziom cholesterolu i cukru we krwi.

II. Owsianka z malinami i płatkami migdałów
Owsianka: 3 kopiate łyżki płatków owsianych górskich zalewamy wrzątkiem na 3 min. Gotujemy w szklance wody ze szczyptą soli (ok. 5 min często mieszając).

PŁATKI OWSIANE GÓRSKIE - źródło białka, aminokwasów, witamin (B6 - poprawia pamięć i koncentrację, B1 - przeciwdziała zmęczeniu i rozdrażnieniu), selenu, magnezu, potasu.

MALINY - to bogactwo witamin i minerałów, a przede wszystkim cudowny smak.

SMACZNEGO :-)


1 komentarz: